Comeback.

Mina vänner:
Gloria har återvänt. Varifrån har jag inte en aning om, men helt plötsligt stormade hon in med tydliga jetlagsyndrom, och var "otroooligt stressad". Det skall tilläggas att i Glorias värld innebär "stress" att ha mer än tre saker att göra samtidigt, och mindre än fem person som kan tvingas/mutas/utpressas/skrämmas/övertalas/betalas till att utföra dessa uppgifter. Peder, hennes minderårige, ofrivillge assistent följde henne hack i häl, bärande på ett paket av obestämt innehåll, gömt i en av de större rosetterna. Gloria har ju som bekant en tendens (tvångstanke?) att klä den stackars danske pojken i flickkläder, helst med så mycket rosetter som möjligt. Eftersom att han idag mest såg ut som en fräknig sidenboll så antar jag att Gloria haft långtråkigt under resan. Lyckligtvis lyckades jag övertala kvinnan om att i alla fall "skända skapelsen genom att klippa upp ett idiotiskt andningshål". Gloria hävdar bestämt att barn inte behöver andas. Själv gjorde hon aldrig det som barn. Jag hoppas innerligt att detta stämmer, då långvarig syrebrist till hjärnan skulle förklara en hel del.

I alla fall: Paketet. Gloria undrade om jag skulle kunna förvara det åt henne i några dagar. Jag sa blankt nej. För det första kan jag svära på att innehållet är:
a) levande
b) olagligt
c) giftigt
d) stötande
e) stulit
f) en kombination av två eller flera av ovanstående alternativ.

För det andra fick jag helt plötsligt flashbacks från mitt femårskalas. Jag var överlycklig över "kaninen" jag fått av Gloria. Eller ja, ända tills säkerhetsstyrkan stormade min Disney-maskerad och krävde att jag omedelbart skulle "sätta ner projekt  #14539 på marken, och sakta ta fem steg bakåt". Därefter attackerade "Fluffy" polisstrykan. Tre döda och åtta sårade, sedan satte man in en mindre bomb för att få stopp på det hela. Kratern blev förresten en utmärkt sandlåda, där jag och min terapeut tillbringade de följande sju månaderna av mitt liv.

Gloria blev följaktligen djupt sårad över min vägran att hjälpa henne med paketet, och skickade iväg Peder att leverera det till "kollegorna i öst".  Ett nervöst sammanbrott och tre shotar av Fanta Exotic senare, gav hon sig av för att "köpa tre hamstrar, ett paket lättmjölk, en liter bensin, färgkritor och tändstickor".  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0