"Samtliga anställda skall inställa sig för mätning av höftparti."

Idag, under ett synnerligen fnittrigt blodsockerfall, kom jag att tänka på följande situation:
På ALLA kontor, eller överhuvudtaget ställen där det finns kopieringsmaskiner, så är det alltid någon lustig prick som inte kan behålla byxorna uppe utan känner för att kopiera upp sin mindre attraktiva bakdel till allmänhetens beskådan. Jag har aldrig riktigt förstått detta exhibitionistiska beteende, och jag har aldrig riktigt känt behovet av att multiplicera my ass och sprida det över en arbetsplats. Detta verkar dock vara en hobby för många, gärna i kombination med smygdrickande, eller på julfester.
Vad jag nu undrar är:
Tror ni att detta händer på röntgenavdelningen på sjukhuset också, fast med röntgenutrustningen?
"Åh nej, vem har röntgat sitt bäcken nu igen? Så äckligt! Måste ni kopiera upp sånt?!"
I så fall: Hur identifierar man den skyldige?
"Samtliga anställda skall inställa sig för mätning av höftparti."
(Man kan ju inte röntga alla. Det hade blivit alldeles för dyrt)
Jag sätter härmed upp denna situation på Listan Över Scener Jag Vill Se.

Kommentarer
Postat av: Anonym

efter vi kom fram till att det var tommy och hampus som låg bakom det hela så använder jag inte kopiatorn längre. Blev väl ok bilder, but god knows where that has been, right? Säkrast att bara printa ett 40tal kopior.

2008-10-30 @ 21:57:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0